bellanyman.blogg.se

en liten blogg om mitt år i New York!

Urban Dance League och dansklass

Kategori: Allmänt

När vi var och tog vår förra dansklass så fick vi tips om att gå och kolla på något som hette Urban Dance League, det tyckte vi verkade kul även om vi inte riktigt förstod vad det var.Så det bestämde vi oss för att gå på. Det var igår klockan sju på ett ställe som hette highline ballroom. Och jag är så glad att vi gick för det va riktigt häftigt. Det var två lag uppe på scenen som tävlade om vem som gjorde olika koreografier snyggast. lite luddig förklaring men det var hur som helst jättekul att se. Det var jättehäftig miljö också och dansarna var så duktiga. Jag och Josefin fick ett bord så vi åt middag där. Riktigt rolig upplevelse!
Idag skulle vi egentligen få träffa Tammi och ta en dansklass ihop med henne(Det är hennes lägenhet vi ska hyra). Men hon kunde tyvärr inte komma så vi körde klassen själva, eller ja, det va typ 30 personer till som skulle ta klassen. Så det va lite trångt. Contemporary fusion hette stilen och det var modern med lite streetinfluenser. Jag älskade verklige den stilen även om det var lite för svårt. Men det va kul att få se alla andra duktiga dansare, jag blev helt klart inspirerad. och när man har utvecklats lite kanske man kan ta klassen igen. Annars så tar vi det ganska så lugnt. Går på stan, tar promenader och äter typ.

Kommentarer

  • Petra Nymans Dagbok säger:

    Godmorgon kära dotter! Så härligt med lite New York bilder!
    Vad kul ni har det! Vilken otroligt snygg klänning! Har du hittat den där? Puss o ha en underbar dag!
    Du ligger antagligen o sussar sött nu kan jag tänka mig! <3

    Svar: Haha ja vi har det så bra:) japp, den är från Forever 21! Pusss
    None None

    2013-07-24 | 11:57:41
    Bloggadress: http://petranyman.blogspot.com

Kommentera inlägget här: