bellanyman.blogg.se

en liten blogg om mitt år i New York!

denna veckan

Kategori: Allmänt

såå, det tog visst lite tid tills nästa inlägg kom igen ändå. haha jag älskar att jag börjar varje inlägg med att be om ursäkt för hur längesen det var jag bloggade. jaja. här kommer iallafall en uppdatering på allt som hänt sen sist. Till och börja med så träffade vi Lisa som hade med sig typ tre kilo godis till oss, det blev en härlig snabbfika som innebar en stående kaffe på starbucks eftersom det inte direkt finns någon fikakultur här, något jag faktiskt kan sakna från hemma som den fikamänniska jag är. Godiset är iallafall redan slut, herregud vad vi har käkat godis. Och bjudit faktiskt, alla från BDC älskar svenskt godis nu.
På måndag så börjar ju dom nya ISVP och då börjar ju Hanna! Så just nu bor hon på en luftmadrass hos oss och letar boende för fulla muggar. Det är iallafall så roligt att hon är här och jag har saknat henne massor från lunnevadstiden. Så när dom kom i måndags så mötte vi upp dom på busstationen och åkte hem till jersey. Det var så härligt att få se staden med nya ögon igen nu för det är helt galet vad fort man vänjer sig, även om jag försöker tänka på det varje dag så tror jag inte att jag kommer att förstå hur stort det här är för än jag åker hem igen. får dock lite ångest när jag tänker på att åka härifrån för just nu känns det som om jag vill stanna föralltid, haha bli inte orolig nu mamma!
Den här veckan har vi gått på två föreställningar. Den ena kostade 20 dollar och var någon slags amatör teater som var riktigt B och toklång. Visst den var lite rolig emellanåt men nej tack inte igen, kände jag. Sen så var vi på en annan dansföreställning igår som var helt sjukt bra, den kostade bara tio dollar och visades upp i en skolaula i Queens och på riktigt så går det knapps att få se så bra dans i Sverige, dansarna var helt sjuka. Det var en modern föreställning med väldigt mycket streetinslag och det var så häftigt att se, och så sjukt att det inte är någon stor grej här. efteråt bjöd dom dessutom på mat så man kan ju säga att vi fick ut extremt mycket mer från våra tio dollar på dansföreställningen än vad vi fick från teaterföreställningen.
Någon mer vi gjort den här veckan är att ha repat inför Judys och Sebastians bröllopsflashmob, både på skolan och i central park och idag var det dags för dom att gifta sig. Judy var så himlans vacker i sin klänning och det var så fint att gifta sig i central park. Jag vill också gifta mig nu, helst igår. Så rolig upplevelse och jag tror att både Judy och hennes man(!) uppskattade det. Jag kom på att det nog var det första bröllopet jag varit på sen mamma och pappa gifte sig. Så det känns fint att mitt första bröllop hade med dans att göra. Tycker det är kul att alla ansträngde sig så för att få till den här flashmoben. det gör mig lite rörd.
Så det har varit en händelserik vecka med massa roligheter plus att man har alla klasser att ta. Mitt självförtroende har dock en liten dipp, vet inte varför egentligen för det är ingenting som har hänt men jag vill så mycket och när det inte går som jag vill så blir jag så besviken på mig själv. egentligen urdumt och något jag får försöka släppa för egentligen går det väl bra men man känner hela tiden att man borde kunna mer och vara bättre. men jag vet ju att jag inte blir bättre av att trycka ner mig själv, snarare tvärt om så förhoppningsvis är det här något som släpper snart. nu tror jag att jag har fått med det som händer i livet just nu. Vi hörs väl snart igen.. kanske!

Kommentarer

  • Britt säger:

    Härligt att få lite uppdateringar från dig! Låt inte dina höga krav påverka humöret utan njut av varje sak du får uppleva! Så häftigt!
    Kram mormor

    Svar: Ja jag vet, det är så sant men svårt ändå! saknar dig mormor! kram
    None None

    2013-10-06 | 13:30:45
  • Lisa säger:

    Så kul och ser dig!!! Filma ni dansen? Kram Lisa

    Svar: Detsamma Lisa! ja det finns på film, men har inte sett det än. så fort jag får den kommer den ut på bloggen! haha! kram
    None None

    2013-10-06 | 20:03:09
  • Petra Nymans Dagbok säger:

    Vad du är underbar! <3 Vilken upplevelse med bröllop i Central Park! Lev! Njut! Dansa! Nej inte stanna kvar för då flyttar jag också dit!:) Vi har peppat idag för vår resa till dig! Vi längtar ihjäl oss!
    Fame! I´m gonna live forever! :) Snart ska du få en bamsekram! Puss! Oj så mycket du har kvar att uppleva där! Som du inte har en aning om än! ;) Mammi

    2013-10-06 | 22:48:09
    Bloggadress: http://petranyman.blogspot.com

Kommentera inlägget här: