bellanyman.blogg.se

en liten blogg om mitt år i New York!

veckan fortsätter

Kategori: Allmänt

Och så var dag två också gjort och nu ligger jag helt utmattad i soffan och ska väl laga mat någon gång när jag orkar. Jag mår mycket bättre idag, nästan inget ont i halsen alls utan bara lite snuvig och tung i huvudet. så det går åt rätt håll iallafall. wiiihoo! Jag höll på att komma försent imorse! Inte bra alls. Tåget stod inne på spåret när vi kom till tunnelbanan så vi fick springa, men jag hann inte få upp mitt kort från plånboken så tåget åkte iväg med Josefin och Phu och kvar stod stackars jag. haha jag hann dock i tid men i tid är ju försent enligt Bonnie så imorgon tänker jag vara extra tidigt på skolan för att kompensera. Hur som helst så hade vi alignment idag som gick ut på att få lite koll på hur kroppen funkar med vilka olika muskler som jobbar när osv. och sen tog jag två klasser idag, flexibility och balett. Flexiblilty kommer jag nog inte ta igen eftersom jag faktiskt stretchar bättre på egen hand och det va svårt att förstå vad läraren menade, men även om det var en väldigt lugn klass så blev jag väldigt trött så jag var lite orolig för hur baletten skulle gå. Men det gick helt okej faktiskt. Kan ju säga att det är HELT annorlunda mot all balett jag tagit tidigare eftersom läraren gick igenom mönstret en gång och sen körde man. Det var svårt faktiskt men jag tänker hålla i, det är bra med utmaningar ju! Och jag glömde helt bort att jag kände mig sjuk, men direkt efter klassen så kom huvudvärken krypande igen så ikväll ska jag vila!

Kommentarer

  • Petra Nymans Dagbok säger:

    Vad skönt att du är på bättringsvägen! Puh vilken tur att du kom i tid då! Bra jobbat! Ni kommer nog vara rätt trötta i slutet på veckan! Kramar i massor underbara dotter! <3

    2013-08-07 | 19:59:55
  • Amanda säger:

    Vilka nivåer tar du på klasserna? Jag funderar på att åka dit i april :)

    Svar: nu har jag mest tagit intermediate, men det är väldigt olika beroende på vilken lärare man tar, michelles intermediate och advanced beginner är det i princip ingen skillnad alls på, så man får nästan välja lärare efter vad man gillar istället för nivå:) Men kul! då kanske vi ses!
    None None

    2013-08-10 | 19:16:07

Kommentera inlägget här: