bellanyman.blogg.se

en liten blogg om mitt år i New York!

tåspets

Kategori: Allmänt

Så, idag hade vi första tåspetslektionen. Jag dog. Eller mina fötter och ben dog iallafall. I skorna ska man ha mjuka typ kuddar för att det inte ska göra lika ont. Dom hade jag såklart glömt hemma, så jag fick köra utan. Alltså fy vad ont det gjorde i tårna. vi stod mest vid stången och gick upp på tårna och ner igen. sen så skulle vi gå på tå genom hela rummet med en lätt hand på stången som vi hade ställt upp flera stycken på en rad. Jisses, det var ingen lätt hand på stången från min sida iallafall. Jag höll i som om det gällde livet. Och så sa hon hela tiden att såhär mycket brukar man inte göra första gången, och det här brukar man inte göra första gången och det här brukar man inte heller göra första gången och jag kände bara: MEN VARFÖR GÖR VI DET DÅ? haha! Nu är mina fötter helt såriga med blåsor och skoskav. Jag ser inte fram emot nästa lektion kan jag ju säga. haha. men skorna är iallafall fina, femåriga Bella hade jublat. Efter det så hade jag jazz med Barber igen, det var lika kul som vanligt. hon körde samma koreografi som igår så det var skönt att faktiskt inte behöva jaga koreografi hela tiden utan kunna jobba med annat. Och efteråt var jag så trött så jag trodde nästan inte att jag skulle kunna resa mig när jag tog tunnelbanan hem. Mina ben är som stenblock. Nu har jag ätit IKEAköttbullar och ska snart ta tag i att packa ihop mina grejer från lägenheten, eftersom vi tänkte åka med ett första lass med saker till Josefin idag. ikväll ska vi äta middag på shake shack, det tycker jag att vi är värda! och sen får vi se vad vi hittar på, men jag har ju två klasser imorgon också så det blir nog en ganska lugn kväll. Nästa vecka ska jag försöka ta iallafall en dag helg, för nu går vi in på tredje veckan med bara en ledig dag hitills. Det är ju extremt roligt men jag börjar känna att kroppen behöver vila lite.
Har ingen bild från tåspetsen, men här är en bild på alla nya ISVP! ser ni mig där nere?

Kommentarer

  • Robban säger:

    Vilket härligt gäng :) . Jag såg just din bild på Instagram på vyn från lägenheten i New Jersey. Den var riktigt cool. Mer såna på Insta !! Kör så det ryker. P+K , R

    Svar: Haha ja jag ska jobba på det;) p+k
    None None

    2013-08-18 | 12:39:22
  • Petra Nymans Dagbok säger:

    Va kul o se hela gänget! :) Stackars dina små tår! Kan nog vara bra med en vilodag efter så många klasser! Puss min goding! Ha en underbar dag! <3

    Svar: Ja det var inte skönt direkt, men nu är det ett tag kvar till nästa gång;) ja det blir vilodag på lördag, och bara en klass på onsdag. Så nästan ledig då också:)
    None None

    2013-08-18 | 13:36:39
    Bloggadress: http://petranyman.blogspot.com

Kommentera inlägget här: