bellanyman.blogg.se

en liten blogg om mitt år i New York!

En fredag och en Lördag

Kategori: Allmänt

Och så var det söndag och jag ska snart iväg på min sista klass den här veckan. Jag fick till en rätt så bra helg ändå, med en klass tidigt på fredag och en klass sent på söndag så fick jag mig en ordentlig helg. I fredags så åt vi först sushi till middag på en mysig och väldigt billig restaurang. Tror vi betalade nio dollar för tolv bitar, och gott var det. Sen hade vi planerat en utgång men eftersom det har varit Falks tur att vara sjuk den här veckan så åkte hon hem och vilade igen istället och jag och Josefin gick ut med några fler från vårt program. Vi var på rooftops i Harlem och sen i Soho och däremellan hann vi med någon bar/klubb. En trevlig kväll och ett skönt avbrott helt enkelt.
När vi tog tunnelbanan från Harlem så satt den här snubben och sjöng Michael Jackson låtar för oss. Eller han skrek mer och diggade järnet, tillslut satt alla och sjöng med men han märkte ingenting, haha. Här är ingenting konstigt.
Igår var vi lite sega i starten och tog det lugnt fram till eftermiddagen, men sen bestämde jag, Phu och Josefin Falk oss för att åka in till Manhattan. Först åt vi middag på ett fint thaiställe och sen var vi först lite sugna på att gå på bio, men vi struntade i det och åkte ner till Brooklyn Bridge istället. Alltså Manhattan Skyline slutar aldrig att ta mig med häpnad. Det är sån mäktig känsla på något sätt och när man ser det utifrån kan man fortfarande inte fatta att det är där inne jag har min vardag nu, jag hoppas faktiskt att jag inte kommer vänja mig. Efter vår lilla utflykt så åt vi glass i Little Italy och åkte till grand central terminal där förmodligen tusentals kärleksfilmer spelats in. Det blev tyvärr inte så mycket romantik för oss men ändå. Tillsist hann vi med lite shopping innan vi åkte hem igen. Det fick bli en liten turistkväll helt enkelt, vi har fortfarande så mycket kvar att se och upptäcka, men det är tur att vi har så lång tid på oss. Jag älskar verkligen att vara här och njuter av varje sekund. Man kan nog inte ha det bättre.

Kommentarer

  • Petra Nymans Dagbok säger:

    Häftiga New York bor! Hur snygga är ni egentligen!?! ;) <3 Bra att ni är lite turister också! Vilka otroligt häftiga bilder! Nästan så att man är där!? Hihi Kram o ha en lovely Sunday! Jag njuter med er! Godnattkram från Höstsverige! Skön snubbe som sjöng MJ! ;)

    2013-09-01 | 22:52:45
    Bloggadress: http://petranyman.blogspot.com
  • Robert Nyman säger:

    Bra kämpat Bella! Nu kommer bilderna jag saknat. Kul snubbe i tunnelbanan. Vad hette placet i Soho? P+K Pappa

    2013-09-01 | 23:08:56

Kommentera inlägget här: