bellanyman.blogg.se

en liten blogg om mitt år i New York!

uppdatering

Kategori: Allmänt

Nu var det ett litet tag sen jag bloggade senast, men dagarna går så fort och vi har fullt upp. Sen senast så har vi haft helg med en dag ledigt, Haft picknick nere vid vår lägenhet med utsikt över Manhattan, shoppat, dansat massor och ätit på våra stammisställen. I måndags hade vi vår andra tåspettslektion. Den här gången hade jag iallafall dom där mjuka sakerna i skorna så jag dog inte lika mycket, även om det fortfarande gör fruktansvärt ont. Det konstiga är att det inte gör så farligt ont i själva tårna egentligen utan mer på ovansidan av foten, det handlar väl om att jag är stel där kanske. Vi hade dessutom en sublärare den här veckan och jag klickade mycket bättre med henne än den ordinarie så jag ska kanske våga mig på hennes vanliga balett, även om det är advanced beginner och jag bara har provat beginner tidigare. Men på vår placement class tyckte dom ju att jag skulle ta advanced beginner/ Intermediate (jo tjena) så jag ska kanske våga. Haha kanske nästa vecka, imorgon ska jag testa en rysk manlig balettlärare som faktiskt verkar jättesöt, men han är ganska gammal och dansar inget själv utan han säger bara vad man ska göra, det kan ju bli en ny upplevelse. Nu har jag även tagit mina första hiphopklasser här. Det är så kul! och jag är taggad på att bli bättre nu, så att jag kan börja ta dom svårare klasserna med alla underbara lärare. Så det får vara lite fokus nu i några veckor. Jag kämpar fortfarande med att försöka få till en helg, men det är faktiskt svårt att få till schemat så att man ska ta dom klasser man verkligen vill ta och inte bara ta utfyllnad eftersom det är så många av dom klasserna jag tycker om som är på helgen. Men jaja, jag har bara en klass på både fredag och lördag, så jag är ju nästan ledig.
Här är en bild från vår mysiga picknick i måndags(tror jag). Vi hade sån tur för vi hade planerat att ha en liten picknick nere vid utsikten och när vi kom ner till parken så var det en liten gratiskonsert där med massa covers och liveband och lite folk som var och kollade, så det var jättemysig stämning. Då fick vi ett sånt där tillfälle när man inser att vi faktiskt är här. Man glömmer nästan hur häftigt det är ibland när det är vardag. Men jag njuter verkligen varje dag. Jag trivs så otroligt bra här! Idag har jag och en till tjej från ISVP varit i central park och kollat lite, hon ska nämligen gifta sig där femte Oktober och jag ska få koreografera en flashmob till hennes bröllop!! jag är så taggad och glad för det så det är inte sant! det kommer bli så himla roligt och hennes blivande man har ingen aning om det. Vi kommer vara typ tjugo personer som ser på vigseln och sen i slutet kommer göra en flashmob som Judy också kommer vara med på bäst hon kan i sin klänning och höga klackar. ÅHHH det kommer bli så roligt, men jag har världens prestationsångest nu, men det kommer bli bra.

Kommentarer

  • Petra Nymans Dagbok säger:

    Vad glad jag blir att ni trivs o har det så bra! Vad spännande att få koreografera en flashmob till ett bröllop! Låter ju hur häftigt som helst! Wow! Är lite skypesugen! Du kan väl ringa när det passar dig! Puss älskar dig!

    2013-08-29 | 11:13:45
    Bloggadress: http://petranyman.blogspo.com

Kommentera inlägget här: