bellanyman.blogg.se

en liten blogg om mitt år i New York!

West New York

Kategori: Allmänt

Nu har vi alltså flyttat till New Jersey. Det låter som om vi bor jättelångt ifrån New York men det är lite fel med tanke på att vi egentligen bor närmare Manhattan nu än vad vi gjorde i Astoria, enda skillnaden är att vi får åka buss istället för tunnelbana. Det tar 15 minuter om det inte är trafik, så man får räkna med 20-30 men hittills har det gått väldigt smidigt. Förutom att Phu (som också har flyttat till samma område som oss, fast i en annan lägenhet) köpte ett månadskort på bussen som började gälla först i september, trots att han köpte det nu. Lite dumt att man inte köper 30 dagars kort istället. Men det är väl inte hela världen, som tur var fanns det en snäll kvinna som gav honom sin biljett. Men nu vet vi det till nästa gång. När jag skulle hit med mina sista grejer i måndags så trodde jag däremot att jag skulle dö. Det var så tungt och bökigt och jag tror jag aldrig har varit så svettig. Nästa gång jag ska någonstans med alla mina grejer så tar jag en taxi, vet faktiskt inte varför jag inte gjorde det från början. Allt det här fick jag med mig.
Annars rullar allt på med klasser som vanligt. Idag hade vi en master class, som är en klass som alla på skolan måste ta som kommer vara en gång i månaden. Det kommer vara olika klasser varje månad och den här gången var det grekisk folkdans. Han som lärde ut det var mysig och så, men det var kanske inte det mest spännande jag gjort i mitt liv. Och så räknade han helt konstigt när vi dansade, en gång räknade han till 25. haha, jag var så förvirrad. ja men det är kul att ha gjort det men ingenting jag kommer sakna att ha på schemat. Efter det så åkte jag och Falk hem till lägenheten igen för att ta emot en soffa/säng till mig och sen tog vi resten av dagen ledig och har kollat film, käkat glass, handlat och lite så. Vi kände nog båda två att kropparna var rätt slut och behövde vila, det är sån lyx att man kan välja att göra så ju! Men imorgon är vi redo igen! för då ska vi på ett rep inför en rolig grej som händer på fredag! hehe.
Här är en liten sneakpeak från vår lägenhet med min madrass där jag har sovit i två nätter, nu står soffan/sängen här istället. Insåg nu att det ser väldigt tomt ut, det är det inte. Får visa er mer någon annan dag. Annars så fick vi mejl från skolan idag med en video från vår placement class, jag tyckte det var jobbigt, självkritiken har flödat kan jag säga, men nu ska jag försöka släppa det. Det händer alldeles för mycket spännande saker för att lägga energi på det egentligen. Jag är ju här för att utvecklas!

Kommentarer

  • Petra Nymans Dagbok säger:

    Härligt att ni kommit på plats i er nya Lovely bostad! Ser ju jättebra ut! ;) Tar lite kortare tid än att komma till Karlstad från Skoghall med buss än att ta sig till Broadway Hihi! En månad av nio ni bott där! Ni kommer få vara med om så mycket! ;) Var rädda om er!" Puss<3

    2013-08-23 | 00:24:55
    Bloggadress: http://petranyman.blogspot.com

Kommentera inlägget här: