bellanyman.blogg.se

en liten blogg om mitt år i New York!

placement

Kategori: Allmänt

igår hade vi förberedande placement och idag hade vi placement. Det är alltså en audition på skolan för att få reda på vilken nivå man ligger på i dom olika stilarna så att man vet vilka klasser man ska ta. Det var en mer teknisk del med jazzdiagonaler, som vi fick lära oss i förväg, och en streetdel som vi fick lära oss på plats. Så igår gick vi igenom alla diagonaler och gick igenom hur klassen skulle gå till och idag var det dags. Jazzdelen gick bra med kickar och piruetter men streetdelen har jag inte så mycket att säga om. eller jo, HAHA vad dålig jag var. Det märks verkligen att jag är ovan att ta streetkoreografi, skulle ha behövt typ dubbelt så lång tid på mig att lära mig den och då fick vi ändå 25 minuter på oss. Men men, Det finns inget att göra åt saken och jag vet ju redan att jag är nybörjare i street. Förutom det så har jag tagit två jazzklasser av Sheila Barker och Michelle Barber. Jag älskade dom! Sheilas stil var lite svår att få in men så härlig ändå. Michelles stil var lyrisk och jag tyckte så himla mycket om henne. Hon var liksom mysig men ändå hård och gick väldigt fort fram. Och hennes uppvärmning var dödsjobbig. Jag känner redan att jag kommer ha ruggig träningsvärk imorgon. Men det är som det ska va. Jag mår fortfarande inte helt bra men det går mot rätt håll. Det är väl huvudsaken. Idag har jag även köpt en ryggsäck, ätit på shake shack där dom har dödsgoda hamburgare och sett en film hemma. Imorgon börjar vi kvart i åtta med självförsvar så det är väl dags att sova snart.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: