bellanyman.blogg.se

en liten blogg om mitt år i New York!

Six Flags

Kategori: Allmänt

Den här helgen så hade vi bestämt oss för att åka till Six Flags som för er som inte vet, är en jättestor nöjespark i New Jersey. Man kunde köpa ett paketpris med inträde och bussbiljett fram och tillbaka för 65 dollar så det gjorde vi. Vi gick upp vid sex på morgonen för att komma till Six Flags vid typ elva och sen satte åkandet igång. Dom är kända för sina bergochdalbanor och det kan man verkligen förstå, jag tror dom hade nio stycken riktigt stora häftiga bergochdalbanor. Vi blev som barn igen allihopa och kanske framför allt jag. Det var så längesen jag åkte karusell och det var så himla roligt. Men jag hade nog glömt hur trött man blir av att åka karuseller och av att få såna kickar och sen vänta och sen få kick igen. Det är verkligen utmattande men så himla roligt.
En pinsam sak som självklart hände mig och som jag blev retat för reste av dagen sen, och som säkert inte slutar där heller, var att efter en karusell så skulle vi kolla på korten som dom tog och där framme så lutar jag mig mot en stolpe, det är bara det att det inte är någon stolpe utan en lite kille som har på sig en hoodie och han kollar upp på mig med en blandning av rädsla och som om jag är helt dum i huvudet, vilket jag ju faktiskt var. haha. Självklart så ser Malin det här och skrattar så hon nästan kissar på sig. Det gjorde jag med iochförsig men jag ville samtidigt springa där ifrån för jag skämdes så. Detta skrattade sen alla åt hela dagen så det är väl kul att man kan glädja någon iallafall.
Om ni ser den gröna bargchdalbanan där i bakgrunden så är det Kingda Ka som är världens högsta och näst snabbaste bergochdalbana. Den är 139 meter hög och går i 206 km/h. Vi pratade så mycket om hela dagen om vi skulle våga åka den eller inte men det hela slutade med att vi fegade ur, vilket nu i efterhand känns väldigt tråkigt. Hade vi vetat då att det var världens högsta och näst snabbaste hade vi nog gjort det även om vi inte vågade bara för att det var häftigt. Men det var inte som om det var tråkigt för det. Jag åkte så många karuseller som jag aldrig åkt förut och som inte ens finns i Sverige. Allt var så mycket extremare här. Men det var rätt så lång väntetid på allt. Man fick köa i nästan en timme till alla saker. Oftast hade vi väldigt roligt i kön också men man hade ju velat åka så mycket mer som man inte hann nu.
Det här är en fannel cake. Det var faktiskt inte alls gott, någon superfriterad deg med ett kilo vaniljsocker på som fick bli vårt mellis när vi behövde lite ny energi efter allt åkande. Dom första två tuggorna var goda men sen mådde jag illa resten av dagen. Haha, det var som om lukten av dom där kakorna förföljde mig också. En annan inte så rolig sak var att Josefin Falk tappade bort sitt kreditkort. Men det slutade ändå lyckligt eftersom någon hade lämnat in det. Men då hade hon redan hunnit spärra kortet så nu får hon vänta på ett nytt kort och ta ut pengar från mig och Josefin så länge. Det funkar ju det med så klart så det är ju tur att det finns lösningar men det var tråkigt för henne
Igår var vi helt utmattade efter dagen så jag sov mest hela dagen. sjukt att det kan ta så på krafterna att åka karuseller. tror jag var mer trött efter en dag där än efter 12 dansklasser varje vecka. Phu ringde iallafall och frågade om vi ville med till Korea Town och det ville jag och Falken. Så vi åkte dit och åt mat. Jag och Josfin delade på någon slags Fondue när man fick koka maten själv. Det var gott och rätt roligt, men det var svårt att plocka upp saker från den där grytan med pinnar. Men vi fick en liten lektion från Phu hur man skulle göra. Sen åkte vi hem igen och såg en film och sen gick jag och la mig igen. Haha, så himla trött och utmattad. Men idag är det en ny vecka igen och jag känner mig så glad för nästa vecka kommer ju familjen hit! det gör att jag verkligen orkar kämpa på med min trötta kropp den här veckan. Är taggad på att dansa nu när jag har hittat vilka lärare jag verkligen gillar osv.

Kommentarer

  • Petra Nymans Dagbok säger:

    Vilken heldag! :) Då har du åkt karusell så du är nöjd ettag kan jag tro! Kul med killen du trodde var en stolpe?!? Hihi Kramar mamma! Om en dryg vecka kommer vi! Så kul det ska bli! <3 Puss

    2013-10-21 | 22:33:57
    Bloggadress: http://petranyman.blogspot.com

Kommentera inlägget här: