bellanyman.blogg.se

en liten blogg om mitt år i New York!

dansar, äter, sover

Kategori: Allmänt

Ännu en vecka har gått. Man blir nästan lite rädd för hur fort tiden går här. Veckorna bara springer iväg och nu är det plötsligt mitten av oktober. Om bara två veckor kommer familjen hit, det kommer bli himla mysigt och även om jag längtar som en tok efter dom så vill jag inte längta alltför mycket tills när dom kommer för jag vill verkligen ta tillvara på all tid här. Nu ska dom som började samtidigt som oss men som bara stannar i tre månader snart åka hem och då blir det ännu mer verkligt hur snabbt det går. jag vill verkligen inte åka hem än, tur att jag fortfarande har lång tid kvar! Veckan som har gått har bestått av väldigt mycket dans, som vanligt. Jag testar fortfarande lite nya lärare och får fortfarande nya små favoriter. Men Michelle som är min mentor är fortfarande den jag gillar bäst. Den här veckan har jag tagit sju av hennes klasser, haha. Men då tog jag ju två av dom i förväg för när familjen ska komma. Jag har även filmat mig själv i slutet på lektionerna när vi gjorde koreografin, jag och Josefin filmade varandra. Det var inte så kul att se,väldigt lätt att vara självkritisk, men det är nyttigt också. Ibland ser saker verkligen inte ut så som dom känns och det är nog bästa sättet att kunna utvecklas på egentligen, när man faktiskt får se hur det ser ut utifrån. Men det är lätt att se saker och svårt att ändra. men det är bara att kämpa på, det känns ju trots allt att det har hänt saker sen jag kom hit.
Det har varit en mysig helg. I fredags så var Phu och Malin hos oss och spelade spel. Hanna bor ju fortfarande hos oss men nu har dom fått tag i en lägenhet i east village så hon flyttar ifrån oss imorgon. Kommer sakna att ha henne bredvid mig på en luftmadrass men vi får väl hälsa på henne jätteofta. Är lite smått avundsjuk på att dom ska bo i east village också, världens mysigaste område. Så där tänker jag vara så ofta jag kan och får. Hur som helst så spelade vi spel, lekte charader och åt hemmakvällsgodis. En perfekt fredag. På lördagen så åkte jag, josefinarna och Hanna till Brooklyn där Saidi bor och så fixade vi våra naglar. Det var väldigt mysigt och naglarna blev superfina. Har aldrig haft så fina naglar och händer förut, nu är det bara att hoppas på att dom sitter kvar. 20 dollar kostade det iallafall. helt galet billigt, typ 130 kronor för akrylnaglar. Det var hur som helst mysigt att få pyssla om sig själv lite.
Efter Brooklynbesöket så bestämde sig Josefin Rocen och Hanna för att gå ut medan jag och Josefin Falk gick och shoppade och mötte upp Phu och Malin.Så gick vi och åt Pizza och sen tog vi färjan till Staten Island för att Malin skulle få se på utsikten( vi ville också se såklart men hon hade ju inte gjort det förut). Vi blev dock lite besvikna för dom hade stängt för alla fönster så det var mycket svårare att se nu än när vi åkte i somras. Och på tillbakavägen så blev det bråk på båten. Vi förstod inte riktigt vad som hände men en kvinna med sin 1-2 åring i famnen(vi fattade inte om hon var med i bråket från början eller inte) sprang iallafall och snubblade och tappade sitt lilla barn i backen. Och dom killarna som var med i bråket skrek på varandra och skulle börja slåss, jag blev verkligen rädd och väntade typ på att dom skulle dra fram pistolen. Vi stod så trångt också för det var precis när vi skulle gå av så det gjorde nog saken lite värre. Jag hatar att höra andra bråka för att jag mår så dåligt av det. och så blev jag så skärrad också , både för att jag var rädd och för att jag tyckte så himla synd om mamman och barnet. det var inte alls roligt och sen var vi lite skärrade allihopa tror jag. Vi åkte hur som helst hem igen efter det och så gjorde jag och Josefin te och satt uppe och pratade. Så det slutade ändå bra och mysigt. Men kan inte riktigt låta bli att tänka på vad som hände med allting sen.

Kommentarer

  • Petra Nymans Dagbok säger:

    Härligt med ett nytt Blogginlägg! Även om vi "skypear" som är en fantastisk uppfinning! :) Bra att ni trivs och att ni håller ihop! Snart ska vi komma o skämma bort dig ännu mer! <3 Det är tydligen NYC Maraton dagen innan din födelsedag också! ;) Puss min underbara dotter! Längtar efter dig!

    2013-10-18 | 23:51:16
    Bloggadress: http://petranyman.blogspot.com
  • Petra Nymans Dagbok säger:

    Jag glömde säga! Vilka snygga naglar! Wow! <3

    2013-10-18 | 23:52:58
    Bloggadress: http://petranyman.blogspot.com

Kommentera inlägget här: