bellanyman.blogg.se

en liten blogg om mitt år i New York!

Äntligen igång!

Kategori: Allmänt

Nu är första skoldagen gjord! alla andra är i full gång med att ta massa klasser men jag har fått ont i halsen så jag är hemma och tar det lugnt istället. Vi ska ta åtta klasser den här veckan eftersom vi redan har andra klasser inbokade typ som placement class,förberedande, självförsvar osv. De klasserna måste vi alltså ta den här veckan, och alla ligger på förmiddagen och sen har vi eftermiddagen fri till att ta de andra klasserna. Vi måste ta en balett och resten är helt valfria. Så jag har ju till på söndag på mig att ta mina åtta klasser så jag vilar idag, då är jag kanske frisk imorgon. Hur som helst har vi haft första dagen idag och det känns så kul att äntligen få börja! Vi fick frukost imorse och sen har vi suttit och lyssnat på massa massa info om skolan och programmet och vi har fått en tjock mapp med massa papper som vi ska läsa tills imorgon. Allting är så himla roligt och jag längtar så tills jag blir frisk så att jag kan få dansa!
Här är alla papper med regler, tips på massa olika saker, ett armband som gör det enklare för lärarna att se att vi är från IVSP, så att dom kan hjälpa oss lite extra osv. I anteckningsboken fick vi skriva upp saker vi lovar oss själva under året och "Bonnies tips for success" Bonnie är alltså typ rektor för ISVP och hennes tips var saker som kom alltid för tidigt till klass, att komma i tid är för sent, ha alltid en penna, vi ska alltid vara "happy to be here and ready to work" och "if you fail to plan, you plan to fail". Det är ändå bra tips och man fick respekt för henne direkt kan jag säga, även om hon var väldigt trevlig. Nu ska jag fortsätta dricka te och kurera mig. Ikväll ska vi få se Josefins lägenhet och sen blir det nog tidigt i säng eftersom vi måste gå upp typ sex varje dag hela veckan.

Kommentarer

  • Petra Nymans Dagbok säger:

    Skönt att ni är igång! Krya på dig kram från mammi! <3

    2013-08-05 | 20:32:00

Kommentera inlägget här: