bellanyman.blogg.se

en liten blogg om mitt år i New York!

Helgen

Kategori: Allmänt

Haha jag får klagomål för att jag inte uppdaterar oftare, och jag ska försöka göra det. Men det är så svårt att få tid. Men här kommer en liten uppdatering om vad vi gjorde i helgen. I fredags åkte vi till Little Italy och åt middag på en mysig restaurang som gjorde egen pasta och bjöd på vin. Mycket trevligt måste jag säga och sen gick vi till en bar som låg i närheten. Tror det var en irländsk bar som var ganska trång med otrevlig personal, men vi hade trevligt ändå och träffade några nya vänner från Italien som bjöd oss på barbecue på lördagen. Men först gick hela den dagen till att hjälpa Josefin att flytta från vår lägenhet där hon har bott i några dagar till sin nya fina lägenhet i West New York. Det tog i princip hela dagen så när vi skulle iväg på bbq vid halv nio så var jag rätt trött. Men ibland gäller det bara att ta sig i kragen och gå iväg så blir allt jättebra, så blev det den här gången. Vi grillade god mat och satt och pratade hela kvällen. Dom bodde jättefint med världens grill och uteplats med pool, så vi hade en minst sagt bra kväll. Men vi kom hem rätt sent så igår var vi desto tröttare. Men ett litet besök på IKEA orkade vi med. Det var ganska enkelt att komma dit, ca 40 minuter med tunnelbanan till Brooklyn. Vi köpte på oss svensk mat(haha) och lite annat som är bra att ha, typ ett påslakan. SOM vi har saknat det. Det enda jag saknade på IKEA var laktrits, men tydligen finns det en affär i SOHO som säljer det, så jag får leta upp den någon annan dag.
Kanske inte världens bästa bild men från IKEA restaurangen kunde man se frihetsgudinnan, lite mäktigt!
Jag hann även med ett litet besök i karlstad, hehe jag är så rolig, jag vet!

Kommentarer

  • Petra Nymans Dagbok säger:

    Haha så trevligt det såg ut i Karlstad! ;) Det är ju inte alla IKEA som har Frihetsgudinnan som utsikt! <3 Ha en underbar dag! Det verkar som ni har fullt upp!
    Hoppas du kryar på dig också! Pussar o kramar från Mamma, pappa o lillebror från Nerja! <3 Albin o Sebastian också! ;)

    Svar: Nej eller hur, inte fy skam:) haha hälsa dom andra också! <3
    None None

    2013-08-05 | 20:29:22
  • Manjaaa säger:

    Haha ja du är rolig Bella. På riktigt alltså!
    Läser din blogg och ni verkar ha det så himla bra! Saknar dig! Puss

    Svar: åh goding vad glad jag blir att du läser!:) saknar dig! puss
    None None

    2013-08-05 | 21:14:02

Kommentera inlägget här: