bellanyman.blogg.se

en liten blogg om mitt år i New York!

blåsor på pekfingret

Kategori: Allmänt

Jag är så trött i min kropp, veckan har fortsatt i samma stil som tidigare. massa massa dans. Jag har hunnit med både balett, massa jazz, modernt och theater. Det är alltså inte teater som man spelar utan typ musikaldans. Det var så himla roligt, vi gjorde någon slags 40-tals jazz som var jätterolig. så det ska jag fortsätta ta, man börjar få sig en liten uppfattning om hur man vill att sitt schema ska se ut nu. Det blir mycket jazz såklart, eftersom det är min inriktning, men ska försöka mig på lite annat också. Men idag blev det bara en jazzlektion med Barber. Jag och Josefin Falk hade tänkt att ta en modern klass idag men den hann bli full innan vi signa in oss så vi fick snällt sitta och vänta på nästa lektion vi ville gå på, som var jazz med Barber. Och ja, jag älskar henne. det finns inte så mycket mer att säga. Känns som om jag har utvecklats så mycket redan, även om jag bara har gått på skolan i två veckor, hon är underbar! Både igår och idag har vi sytt balettskor till förbannelsen. Herregud vad tid det har tagit att sy på dom där förbannade banden. haha, men nu är det gjort och imorgon tar jag min första balettlektion i tåspetsskor. lite nervös för hur ont det kommer göra i fötterna eftersom jag har fyra klasser kvar att ta den här veckan. Men det ska bli kul! Annars så har vi varit och skrivit ut kontraktet på den nya lägenheten, där vi ska bo med Josefin. Det känns som att det kommer bli jättebra för det är en bättre lägenhet som är billigare. och så får vi utsikt över hela manhattan varje gång vi ska ta oss till skolan och det känns ju inte heller helt fel. Så nästa vecka flyttar vi från Astoria till West New York istället. Idag var det förresten en kille som frågade mig om hur man hittade till ett ställe med tunnelbanan, och jag kunde svara! då var jag stolt! haha!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: