bellanyman.blogg.se

en liten blogg om mitt år i New York!

och nu är det helg igen

Kategori: Allmänt

Igår hade vi självförsvar, det var roligt faktiskt och man fick lära sig massa bra saker. Både hur man tar sig ur massa grepp men också hur man ser lite varningstecken hos folk som inte vill en väl. Saker som är bra att veta helt enkelt. Men jag som precis har sett the secret tyckte det kändes lite jobbigt att prata så mycket om våldtäkter och överfall. Det ar en bra lektion hur som helst och efter det så tog jag två klasser, båda jazz. Båda var jätteroliga och så fina lärare, jag tog Michelle igen, och jag har tagit henne idag igen också. Haha jag har hittat mig en liten favoritlärare där faktiskt. Hon gör världens superuppvärmning, roliga diagonaler och så fina koreografier. Jag är helt såld. och jag är nästan i princip frisk nu. äntligen! Efter klasserna idag så åt vi lunch på en mexikansk restaurang bara något kvarter ifrån skolan, det var jättegott så där ska vi äta fler gånger.
Så ikväll blir det ganska lugnt för mig, jag är ensam hemma just nu för Josefin och Phu är på klass, jag har tagit alla mina klasser den här veckan så imorgon är jag ledig. Då ska vi till stranden med några från vår "klass". och sen ladda upp inför nästa vecka med massa mer dans. jo jag skriver mest om dansen nu, men det är det som tar upp största delen av dagarna. Här är iallafall en bild från skolan utifrån.

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Det är så roligt att läsa om din resa, är svårt avundsjuk på att du får vakna i New York varje morgon ;)! Ska bli kul att följa om du får ngn ny favoritstil:)! Lycka till och var rädd om dig! Kram Lisa (KMTI)

    Svar: Haha jag är så glad att någon läser, extra kul när någon kommenterar:) ja jag vet, det är nästan så man får nypa sig i armen varje dag. tack så mycket! Kram
    None None

    2013-08-11 | 08:19:07
  • Petra Nymans Dagbok säger:

    Vad kul att du redan hittat en favvolärare! :) Kul att se vart du håller till om dagarna! Så skönt med en ledig dag på stranden, det låter som ett bra sätt att ladda batterierna! Bra att du frisknade till, jobbigt att träna när man känner sig hängig! Självförsvar är bra det tycker mamsen! Längtar efter dig goa dotera mi! <3 Ha det bäst!

    Svar: och kvällarna, sista klassen man kan ta är slut halv elva:) ja det var skönt men nu är jag redo att få dansa igen! en dag ledigt räckte! <3
    None None

    2013-08-11 | 16:35:43
    Bloggadress: http://petranyman.blogspot.com

Kommentera inlägget här: