bellanyman.blogg.se

en liten blogg om mitt år i New York!

snart flyttar vi

Kategori: Allmänt

Vi flyttade det mesta av våra saker till den nya lägenheten igår. Det var ett riktigt hästjobb att släpa våra väskor på tunnelbanan och bussen för att komma fram. Speciellt för Josefin eftersom hennes väska hade gått sönder så hon kunde inte dra den i handtaget utan fick dra den i en rem. Men det är skönt att ha det gjort, imorgon lämnar vi Astoria och flyttar till New Jersey istället. det känns bra. Speciellt när man kommer få se det här varje dag.
När vi kom till lägenheten fick vi träffa vår landlord som är i lägenheten över helgen för att köpa en säng till mig. Lägenheten är ju för två personer egentligen och har bara två sängar så Josefinarna har ett varsitt rum med egen säng och jag får min egna säng i vardagsrummet, det blir perfekt! Sen tog vi bussen in till Shake shack och åt hamburgare. Det var galet gott, precis vad vi behövde efter tåspetsklass och flytt. Efter det så gick vi in i disneybutiken som ligger vid time square, och blev som fem igen. Det var mysigt att gå där inne och se hur lyckliga alla barn var. Efter det så åkte vi hem och la oss.
idag har vi varit i new york i en månad. det känns som både mycket och lite. Tiden går väldigt fort samtidigt som man redan känner sig väldigt hemma i skolan. Idag har jag tagit två klasser, en modern och en jazz och sen har vi städat lite i lägenheten. En ganska vanlig dag men kul. förutom städandet då kanske, det skulle jag kunna vara utan.

Kommentarer

  • Petra Nymans Dagbok säger:

    God morgon fina! Vilken vy, herre gud! Ja du inga fel det inte! :) Så mysigt ni verkar ha det! <3 Puss

    Svar: Godmorgon :) ja jag vet, den är helt otrolig. Det har vi:) puss
    None None

    2013-08-19 | 12:04:54
    Bloggadress: http://petranyman.blogspot.com
  • Manja säger:

    Det är så himla kul att läsa och se vad ni har för er!
    Saknar dig Bella! <3

    Svar: Jag saknar sig också! Vi måste skypa någon dag!:)
    None None

    2013-08-19 | 12:36:34

Kommentera inlägget här: