bellanyman.blogg.se

en liten blogg om mitt år i New York!

första dansklassen!

Kategori: Allmänt

Igår gick jag på den första danslektionen här! Det va så roligt!! Fast det var lite panik innan för jag och Josefin höll på att komma försent och det hade ju inte känts som den bästa starten. Vi har inte riktigt lärt oss hur lång tid det tar att åka tunnelbana än. Först krånglade det med att köpa biljetter och sen stannade den inte på den hållplatsen vi skulle av så vi fick springa fem kvarter för att komma till skolan. Men vi hann iallafall! haha, vi var helt sjöblöta när vi kom fram. Nu om själva klassen då. Det var så skönt att få dansa igen, man kände sig lite ringrostig men det gick ändå bra. Jag var på contemporary jazz och det var stört jobbigt. Det rann verkligen om mig, på uppvärmningen så stretchade vi oss varma och hade massa styrka och sen körde vi bara massa koreografi. Alltså det finns så himla många duktiga dansare här! shit säger jag bara! En tjej fick dansa solo i slutet av klassen och hon var verkligen sjuk! så himla kul att se och inspirerande. Jag längtar verkligen till när skolan börjar på riktigt nu! Men jag ska nog ta några fler klasser innan. Det va så roligt att dansa!! Idag har jag träningsvärk överallt och vi ska bara ta det lugnt, antingen bara ta det lugnt på hotellet eller åka till coney island. vi får se hur det blir! ska bli skönt att få ta det lite lugnt!

Kommentarer

  • Petra Nymans Dagbok säger:

    Vilken panik till dansklassen!! Springa i värmen, men då var ni ju uppvärmda innan klassen!:) Så lycklig att ni hittat Ac:n! Och att ni mår bra! Kram o God natt från Sverige! Puss

    Svar: ja det var vi verkligen, det rann svett hela klassen kan jag säga:) men det är lite gött också. puss
    None None

    2013-07-21 | 23:40:14
    Bloggadress: http://petranyman.blogspot.com

Kommentera inlägget här: