bellanyman.blogg.se

en liten blogg om mitt år i New York!

Första dagen

Kategori: Allmänt

Jag vaknade ju tidigt idag pga värmen. Så då gick vi och åt frukost på ett café rätt över gatan och sen tog vi en promenad ner mot time square och så kikade vi in på skolan. Det var verkligen jättefint där. Massa danssalar, massa folk och alla var jättetrevliga. Kommer nog trivas jättebra tror jag, och första klassen blir förmodligen imorgon. Annars så gick vi på stan en stund, eller vi var inne på forever 21 i några timmar och jag köpte två klänningar och ett par träningsbyxor. Det kostade 45 dollar!!! förstå hur billigt det är! jag var lycklig över det hela dagen! sen åt vi lunch i central park. Allt är verkligen jättebra, utom värmen. Jag lider faktiskt mer av den än vad jag trodde. Men jag vänjer mig kanske och idag så gick vi till ett ställe i central park och badade, vi fick stå i kö i typ en och en halv timme men det var det värt. Det var så skönt att bli lite svalkad. Så det finns ju lösningar. Någon dag ska vi åka till en strand och bada också. Nu på kvällen så köpte vi med oss mat till hotellet och åt här, vi är alldeles för trötta för att orka göra något ikväll. så nu ska vi sova. i ett kallt rum förhoppningsvis. så jag inte svimmar av. Men det har varit en riktigt bra dag och vi har hunnit med mycket, det känns redan som om vi varit här längre tid än en dag. Förresten så tror vi att Josefin hittade en vägglus i sin säng idag, det var inte kanske inte heller så kul.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Jag verkligen njuter för din skull! Kram och var rädda om er/mormor

    Svar: Tack mormor! det ska vi vara! Kram
    None None

    2013-07-20 | 10:17:50
  • Petra Nymans Dagbok säger:

    Åh vad härligt att resan gick så bra! Spännande att ta första danslektionen idag! Jösses vad varmt ni har det! Skönt att ni kunde ta ett dopp! Ha en underbar dag! Kram mammi! <3

    Svar: Ja det va jättekul! det får du snart läsa om nu!;) saknar er!
    None None

    2013-07-20 | 12:09:37
    Bloggadress: http://petranyman.blogspot.com

Kommentera inlägget här: