bellanyman.blogg.se

en liten blogg om mitt år i New York!

Flygresan

Kategori: Allmänt

Nu så. nu har jag tid att skriva lite. Vi har haft fullt upp hela dagen men jag tänkte att jag börjar skriva om gårdagen, när vi kom hit. Vi hade världens flyt med flygresan för på flyget mellan Istanbul och New York fick vi av någon anledning åka economy class. Vi var helt chockade och blev så lyriska när vi fattade att vi skulle få sitta med massa benutrymme och annat bra. Förstår inte riktigt varför det blev så men vi klagade inte, tvärt om. Eftersom vi hade det så skönt så gjorde det ingenting att flygresan tog över tio timmar. Jag såg några filmer och åt massa mat så gick tiden rätt fort. När vi landade så skulle vi bara genom lite säkerhetskontroller som också gick väldigt lätt och så hämtade vi ut väskorna och sen var det dags att åka mot hotellet. Jag gick nästan och väntade på när problemen skulle komma,väldigt positivt! Det kom väl hur som helst inga större problem. Vi genomskådade en svarttaxi som ville köra oss för dubbla priset till vårt hostel och på vårt rum var det typ 100 grader. Alltså på riktigt. Det var faktiskt hemskt. Jag vaknade mitt i natten och hade panik för att det va så varmt så jag fick duscha iskallt några gånger under natten så blev det bättre. Men idag hittade vi en ac, så inatt blir det nog bättre.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: