bellanyman.blogg.se

en liten blogg om mitt år i New York!

Coney Island

Kategori: Allmänt

Vi har ju varit sugna på att sola och bada sen vi kom hit och i förrgår kom vi äntligen iväg. Det gick väldigt enkelt också för det va bara att ta tunnelbanan från oss till Coney Island där det fanns en stor strand. Det va så skönt att få ta det lugnt och bara sola och bada. En annan tjej som heter Josefin som också ska dansa på BDC mötte oss där och var med oss hela dagen. Och hon har sovit hos oss några dagar nu, eftersom hon kom hit själv och det är lite obehagligt att bo ensam i en lägenhet. Men det är bara kul! På kvällen hade vi egentligen tänkt att gå på utomhusbio i bryant park, men vi va så trötta efter dagen på stranden att vi struntade i det och bara tog det lugnt hemma istället. det kan va rätt skönt det med!
Igår kväll åt vi yoghurtglass och åkte med färjan till staten island bara för att få se New York från det hållet och det va så mäktigt. Jag fattar nog fortfarande inte att jag ska få vara här så länge och att jag faktiskt ska bo här nu, iallafall ett tag. Vi stod där och hängde oss ut över båten för att få bra bilder och sjöng massa sånger. Så himla mysigt och ett litet avbrott mitt i allt. Kändes som terapi, haha.
Vi har även sett vår första kändis här, fast jag visste inte vem hon var så det hela var ju lite misslyckat för min del. Haha men vi såg iallafall när Rita Ora spelade in en reklamfilm och så här såg det ut när jag gick in på aftonbladet imorse. http://www.aftonbladet.se/sofismode/article17218981.ab och såhär såg det ut från vårt håll.

Kommentarer

  • Petra Nymans Dagbok säger:

    Oj vilka härliga bilder! Det såg ju ut som ni låg på Burriana Beach :)?!? Bra att ni håller ihop! :)
    Puss på dig! :) Ha en härlig dag! /Mamma

    Svar: ja nästan, bara några fler nöjesfält;) haha nejdå, nerja är alltid nerja<3
    None None

    2013-08-01 | 13:35:26

Kommentera inlägget här: